|
. |
فرهنگی: وجود نشست های ادبی در شرایط فعلی تا حدی امری ضروری و لازم است و در پویایی روزمره جامعه می تواند اثربخش باشد.
علیرضا بهرامی، شاعر و روزنامه نگار با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: وجود نشست های ادبی در شرایط فعلی و خروج از رکود و سايه زندگی روزمره امری لازم است البته این فقط مربوط به حوزه ادبیات نمی شود بلکه بخش های دیگری مانند موسیقی، نمایش و ... را نیز در بر می گیرد.
بهرامی افزود: بعد از تبیین جایزه ویژه شعر خبرنگاران، احساس کردیم یک نوع نشست های مداوم ادبی با مدل های خاص که البته جای آن در فضای ادبی از اساس خالی نبود، بايد برگزار شود.
وی تصریح کرد: تصمیم بر این بود که این نشست ها، سال گذشته آغاز به کار کنند اما با شروع انتخابات و شرایط خاص پس از آن، این نشست ها تقریباً بعد از یکسال با عنوان سلسله نشست های ادبی عصر روشن ویژه شعر و داستان، در محل نشر و کتابفروشی روشن برگزار شد.
بهرامی گفت: در این نشست ها جایگاهی ويژه برای شعرخوانی و داستان خوانی،و در عين حال، سخنراني، ارایه مقاله و میزگرد در نظر گرفته شده است که تاکنون كساني چون شمس لنگرودی، احمد پوری، محمد محمدعلی، محمدعلی علومی یاسین نمکچیان، محمدهاشم اکبریانی، فرزام شیرزادی، علیرضا کیوانی نژاد، اسدالله امرايی، آرش شفاعي، علي اسداللهي، حسن همايون، نغمه دانش آشتياني، احسان عابدي، ساره دستاران، به خواندن داستان و ترجمه پرداخته اند.
وی تصریح کرد: تاکنون دو میزگرد و مناظره در این نشست ها صورت گرفت که در نشست اول به مبحث شعر ایدئولوژیک و در میزگرد دوم به نقد ادبی و ژورنالیسم پرداخته شد.
بهرامی یادآور شد: حضور 40،50 نفری را در این نشست ها به فال نیک می گیرم و با تمام احترامی که به بخش عامه قایلم ولی به اجرای نشست های نیمه کارگاهی برای زایش و تولید آثار ادبی اعتقاد بیشتری دارم.
نویسنده مجموعه شعر "وقتی که برف می بارد" در ادامه از انتشار دفتر شعر جدیدی خبر داد و گفت: به دنبال انتشار دو مجموعه قبلی، در نظر دارم که یک مجموعه از شعر سپید و نیمایی را منتشر کنم با عنوان "اصلاً مهم كه نیست".
پایان پیام/ |